
Svar til tidligere pasient

Nei takk til roboter i psykiatrien
Svar til Vibeke Heiberg Knagenhjelm:
Vi ønsker å takke for at du har tatt deg tid til å lese kronikken vår og gitt en tilbakemelding på behandling du har mottatt hos oss. Vi er opptatt av å lytte og lære og tror at pasienttilbakemeldinger både kan gi bedre behandling for den enkelte og være med på å utvikle behandlingstilbudet for alle pasienter. Vi har derfor etablert ulike former for systematiske tilbakemeldingsverktøy i de fleste avdelinger på sykehuset.
Vi beklager på det sterkeste om du opplever at behandlingen ikke har vært god nok og tar med dine innspill videre. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre våre tjenester og vet at gode relasjoner mellom behandler og pasient er avgjørende for god behandling. Vi tror at teknologi, riktig brukt, kan frigjøre mer tid til pasientene – ikke erstatte den viktige menneskelige kontakten.
Vi ønsker en åpen og konstruktiv dialog om hvordan psykiske helsetjenester best kan forbedres, og da er pasienters tilbakemelding helt essensielt.
Med vennlig hilsen
Erik Ganesh Søegaard og Torfinn Lødøen Gaarden
Diakonhjemmet

Nyheter og lesestoff fra MentaltPerspektiv.no rett i innboksen? Meld deg på nyhetsbrevet her: